В

а

ж

л

и

в

о

 
 

002

- Голова:  заступник міського голови -   Сапожнікова М. О.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           - Присутні члени координаційної ради з питань боротьби з наркоманією,  незаконним обігом наркотичних засобів , психотропних речовин і прекурсорів, алкоголізмом, захворюванням на СНІД та туберкульоз при виконкомі Миколаївської  міської ради - 11 осіб.                                                                                                                       

- Присутні представники членів координаційної ради з питань боротьби з наркоманією,  незаконним обігом наркотичних засобів, алкоголізмом, захворюванням на СНІД та туберкульоз при виконкомі Миколаївської міської ради, яким делеговано право голосу - 6 осіб.

- Відсутні члени координаційної ради з питань боротьби з наркоманією,  незаконним обігом наркотичних засобів, алкоголізмом, захворюванням на СНІД та туберкульоз при виконкомі Миколаївської міської ради -  9 осіб.

- Запрошені - 7 осіб.

(загалом: 24 особи  ( 68,5 %)

 

Порядок  денний:

1. Реалізація заходів міських та обласних  програм з протидії, туберкульозу, наркоманії, ВІЛ/СНІДу та впровадження здоров’я зберігаючих програм у навчальних закладах м. Миколаєва.                     Відповідальні виконавці : Заступник начальника управління освіти

                                                                             Макарова С.Б.

                                                                             Обласний позаштатний нарколог Римар П.І.

2. Досягнення та проблеми щодо забезпечення контрольованого лікування особам хворим на туберкульоз за кошти ГФ (9 раунд, 2 фаза)

                       Відповідальні виконавці :  Виконавчий директор ВБО    «Ініціатива

                                                           заради життя»        Чуприна О.В.

3. Стан впровадження соціального замовлення у місті Миколаєві

                    Відповідальні виконавці : Начальник соціального захисту населення

                                                                                                                       Бондаренко С.М.

  1. Про результати реалізації проекту «Рука допомоги» МОВ ВБО «Рух в підтримку колишніх в’язнів України «Подолання» у І півріччі 2014 року. Про виконання  рішення минулої кард ради.                  

                  Відповідальні виконавці : Голова Миколаївського обласного  відділення 

                            Всеукраїнської благодійної організації «рух підтримки колишніх  в’язнів» 

                            «Подолання»  Спінул І.Д.

5. Про розгляд експертних пропозицій громадської експертизи роботи виконавчих органів Миколаївської міської ради щодо забезпечення профілактики туберкульозу та лікування хворих на туберкульоз.

                          Відповідальні виконавці:   Керівник проекту  «Здоров`я громади під кон

                          троль громадськості» Яблоновська Т.О.

 

По першому питанню слухали:

1.Заступника начальника управління освіти Макарову С.Б.: Під час навчально-виховного процесу забезпечено впровадження державних, регіональних програм, що спрямовані на формування здорового способу життя, боротьбу із шкідливими звичками.

З метою подолання шкідливих звичок серед підлітків в школах складено банк даних на учнів групи ризику, які палять, вживають алкогольні напої, наркотичні засоби, здійснюється посилене психолого-педагогічне супроводження цих дітей..

Виявлення осіб з девіантною поведінкою (тютюнопаління, вживання алкоголю, психотропних речовин, незрозуміла поведінка) здійснюється під час проходження учнями 1-11 класів обов’язкових щорічних медичних оглядів. З вересня по грудень у загальноосвітніх навчальних закладах проводяться цільові профілактичні медичні огляди з метою раннього виявлення осіб, які вживають наркотичні засоби, алкоголь та інші психотропні речовини.

У 2013-2014 н. р. у навчальних планах шкіл передбачено такі курси з питань здорового способу життя та відповідальної поведінки: «Основи здорового способу життя», «Основи християнської етики», «Сімейні цінності», «Психологія спілкування», «Таємниці спілкування», «Сходинки до вершин «Я».

У позакласній діяльності педагогами, практичними психологами викладаються курси «Рівний – рівному», «Корисні звички», «Сімейна розмова» щодо здорового способу життя.

До профілактично-роз’яснювальної роботи протягом навчального року залучаються неурядові громадські організації, працівники охорони здоров’я, соціальних служб для молоді.

Протягом серпня-вересня 2013 року 69 загальноосвітніх навчальних закладів міста уклали угоди про співробітництво працівників підрозділів кримінальної міліції у справах дітей з адміністраціями навчальних закладів з метою попередження асоціальної поведінки, правопорушень серед підлітків та своєчасного реагування.

З метою посилення профілактичної роботи з дітьми, координації зусиль правоохоронних органів та виконавчої влади,  розроблені спільні плани роботи управління освіти, загальноосвітніх навчальних закладів, міського управління юстиції, міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, міською та районними ССД, ВКМСД, Товариства Червоного Хреста, лікувальними закладами.

Протягом навчального року з батьками учнів проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота з питань здоров’я дитини та запобігання шкідливим звичкам, формування здорового способу життя в умовах родини, роль батьків у профілактиці шкідливих звичок, виховання у школярів культури здоров’я, як не допустити захворювання на туберкульоз, профілактика туберкульозу, сімейні традиції та їх вплив на формування у дітей та підлітків стійкої потреби до здорового способу життя.

Звернено увагу керівників навчальних закладів на організацію дієвої роботи методичних консультативних пунктів для банківської громадськості.

Протягом навчального року в школах проводяться заходи щодо формування в учнів навичок до здорового способу життя, вміння протистояти негативному впливу навколишнього середовища (фестиваль-конкурс «Молодь обирає здоров’я», тренінгові заняття, виховні заходи, зустрічі з лікарями, тощо). Під час профілактичних заходів використовуються такі засоби, як показ фільмів, відеороликів, наглядних інформацій щодо запобігання наркоманії, алкоголізму, ВІЛ-інфекції/СНІДу та туберкульозу. Учні групи ризику залучаються до гурткової роботи.

Результатом роботи управління освіти,  навчальних закладів щодо формування здорового способу життя є зменшення кількості учнів шкіл, схильних до вживання алкогольних напоїв, психотропних речовин, що підтверджується оглядами лікарів-наркологів учнівської молоді.

З метою підвищення інформаційності населення щодо зменшення ризику передачі туберкульозу та профілактики захворювання на туберкульоз протягом 2013-2014 н. р. у навчальних закладах міста проведено:

-        інформаційно-освітні заходи «Дитинство без туберкульозу» щодо стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя, зустрічі з лікарями-фтизіатрами;

-        просвітницькі заходи для батьків учнів з метою збереження здоров’я дітей, запобігання захворюванню на туберкульоз та важливості його своєчасного лікування;

-        лекторій для вчителів з актуальних питань, пов’язаних із захворюванням на туберкульоз;

-        заходи, акції, години спілкування до відзначення Дня боротьби з туберкульозом; спортивні та культурно-мистецькі акції для підлітків під гаслом «Здоров’я молоді-здоров’я нації».

Співдоповідь: Обласного позаштатного нарколога Римар П.І.: 22 листопада 2010р. Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження № 2140-р «Про затвердження плану заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011 – 2015 роки».

Розпорядженням голови облдержадміністрації від 19.01.2011р. № 9-р «Про забезпечення виконання розпорядження Кабінету Міністрів України                  від 22 листопада 2010р. № 2140-р «Про затвердження плану заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011 – 2015 роки» у Миколаївській області», затверджено План заходів щодо реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів у Миколаївській області на 2011-2015 роки.

До їх виконання залучені департамент освіти, науки та молоді облдержадміністрації (колишнє - управління освіти і науки облдержадміністрації та управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації), управління охорони здоров'я облдержадміністрації, управління МВС України в Миколаївській області, УСБУ в Миколаївській області, Миколаївської митниці, Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в Миколаївській області, управління з питань преси та інформації облдержадміністрації, служба у справах дітей облдержадміністрації, Миколаївський обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служби у справах дітей, райдержадміністрації та міськвиконкоми міст обласного значення.

Пунктом 16 цього плану доручено райдержадміністраціям, виконавчим комітетам міських рад (міст обласного значення) розробити та затвердити в установленому порядку районні (міські) програми, спрямовані на протидію поширенню наркоманії, боротьбу з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних засобів та прекурсорів на 2011-2015 роки. До обласного наркологічного диспансеру така програма (або заходи), затверджені Миколаївською міською радою не надходили.

Обласний наркологічний диспансер проводить роботу щодо реалізації заходів затверджених вищезгаданим розпорядженням голови облдержадміністрації відповідно до своєї компетенції, а саме: забезпечує надання населенню м. Миколаєва та області наркологічної допомоги, проводить роботу з провадження замісної підтримуючої терапії серед споживачів опіоїдних наркотиків, співпрацює з державним та громадськими центрами ресоціалізації наркозалежної молоді, приймає участь у проведенні профілактичних та просвітницьких заходів серед молоді, співпрацює з засобами масової інформації щодо висвітлення наркологічних проблем. 

Амбулаторна допомога хворим на наркотичну залежність мешканцям міста Миколаєва надається наркологічними кабінетами Ленінського, Центрального та Заводського районів, підлітковим наркологічним кабінетом обласного наркологічного диспансеру та наркологічним кабінетом Корабельного району Жовтневої ЦРЛ. Станом на 01.07.2014 року в лікаря-нарколога Ленінського району під диспансерним наглядом перебуває 661 хворий на наркоманію, лікаря-нарколога Центрального району – 517 хворих, лікаря-нарколога Заводського району – 546 хворих, лікаря-нарколога Корабельного району – 77 хворих. Рівень поширеності наркоманії в м. Миколаєві у порівнянні з минулим роком збільшився на 0,16 % і становить 36,73 на 10 тис. нас. (у 2013 році – 36,67 на 10 тис. нас.). Цей показник найвищий в області (обласний показник – 21,23 на 10 тис. нас., середньо український – 16,8 на 10 тис. нас. за 2013 рік). 

Крім хворих на наркоманію, під профілактичним наглядом лікарів-наркологів перебувають особи, які зловживають наркотичними засобами, а саме в Ленінському районі – 298 осіб, Центральному районі – 472 особи, Заводському районі – 389 осіб, Корабельному районі – 39 осіб. Під профілактичним наглядом підліткового лікаря-нарколога перебуває 24 неповнолітніх, з них 9 з приводу зловживання наркотичними засобами, 15 з приводу зловживання алкоголем. Станом на 01.07.2014 року на диспансерному обліку неповнолітніх мешканців м. Миколаєва, яким виставлений діагноз алкоголізму, наркоманії чи токсикоманії немає. Слід відмітити, що всі дії медичних працівників по відношенню до неповнолітніх відповідають визначеним законодавством нормам, а саме взяття на облік та надання медичної допомоги здійснюються на прохання або за згодою батьків чи законних представників таких осіб. Це передбачено чинним законодавством – Законами України «Про психіатричну допомогу», «Основи законодавства України про охорону здоров'я» тощо.

Згідно окремого рішення обласної координаційної ради з питань протидії туберкульозу, наркоманії та ВІЛ-інфекції/СНІДу від 06.06.2013 року восени минулого року лікарями-наркологами проведено профілактичні наркологічні оглядів учнів загальноосвітніх навчальних закладів з числа групи ризику.

У 2013 році такі огляди проведені у 81 учбовому закладі м. Миколаєва, у т.ч. у 75 загальноосвітніх школах та 6 ПТУ. Всього оглянуто 548 чол. із числа групи ризику, виявлено 5 учнів, схильних до вживання алкогольних напоїв та 218 – тютюнопаління. Всім цим неповнолітнім запропоновано з’явитись до лікарів наркологів разом з батьками для проведення профілактичних заходів та обстеження з метою чи виключення діагнозу наркологічних захворювань.

Стаціонарне лікування наркологічні хворі мають змогу пройти в обласному наркологічному диспансері (130 ліжок), де  забезпечується надання доступної спеціалізованої медичної допомоги хворим на алкоголізм, наркоманію та токсикоманію у межах, визначених протоколами та стандартами лікування наркозалежних осіб, затверджених наказами Міністерства охорони здоров’я України. Діти та підлітки, в яких виникли розлади психіки та поведінки внаслідок вживання алкоголю та наркотичних засобів, мають змогу пройти стаціонарне лікування в обласному наркологічному диспансері, де для них виділено 12 ліжок у стаціонарних відділеннях № 1 та № 2.

З початку поточного року стаціонарне лікування в обласному наркологічному диспансері отримали 1713 осіб, з них 1131 є мешканцями м,Миколаєва (66%) та 266 осіб (15,5%) без певного місця проживання (фактично також проживають в м. Миколаєві). Серед пролікованих 1 неповнолітній. 

Ліжковий фонд обласного наркологічного диспансеру достатній для забезпечення стаціонарною медичною допомогою як мешканців міста Миколаєва так і жителів інших населених пунктів області.

Реабілітація хворих на наркоманію та соціальна робота з такими особами та їх сім’ями, згідно нормативних документів нашої держави проводиться структурами, які відносяться до сфери діяльності департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.

Курс реабілітації наркозалежні особи проходять в Миколаївському обласному центрі реабілітації та ресоціалізації наркозалежної молоді, який знаходиться в с. Бузьке Вознесенського району та підпорядковується департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації. У Вознесенському обласному центрі ресоціалізації наркозалежної молоді, 2-3 рази на тиждень консультації хворим проводить лікар-нарколог Вознесенської центральної районної лікарні.

Крім цього в нашій області громадська організація «Трудова спілка колишніх військових службовців» заснувала Центр соціальної реабілітації наркозалежних «Нове покоління». Центр розміщений в будівлях колишнього оздоровчого літнього табору «Тимурівець», в с. Велика Корениха Миколаївського району

З метою попередження поширення ВІЛ-інфекції серед споживачів ін’єкційних наркотиків, з 2005 року в обласному наркологічному диспансері впроваджена програма замісної підтримуючої терапії (далі – ЗПТ). Станом на 01.07.2014 року програма ЗПТ для жителів м. Миколаєва впроваджена в обласному наркологічному диспансері (для 253 учасників), Миколаївській ЦРЛ (для 137 учасників) та Жовтневій ЦРЛ (для 73 учасника).

Фахівці обласного наркологічного диспансеру приймають активну участь у проведенні заходів направлених на профілактичну та інформаційно-роз`яснювальну роботу серед населення про шкідливий вплив на здоров’я зловживання наркотичними (психотропними) та іншими одурманюючими речовинами, значення ведення здорового способу життя. Протягом поточного року були проведені наступні заходи:

20 березня відбулася робоча зустріч представників наркологічної служби області з представниками НГО «Нове сторіччя» на тему «Робота з підлітками з групи ризику по наркологічним захворюванням».

27 березня відбулася робоча зустріч представників наркологічної служби з представниками НГО «ЮНІТУС» на тему «Особливості роботи соціальних працівників з наркозалежними».

25.04.2014 року, о 10.00 год. в Миколаївському міському будинку учителя (м. Миколаїв, вул. Леніна, 166), за участі представників управління охорони здоров'я облдержадміністрації, департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації та управління освіти Миколаївської міської ради, обласного наркологічного диспансеру відбулася сумісна семінар-нарада відповідальних працівників закладів освіти міста Миколаєва та області, лікарів-наркологів присвячена виявленню в неповнолітніх перших ознак вживання неповнолітніми наркотиків, алкоголю, тютюну та інших психоактвних речовин.

Протягом 6 місяців 2014 року медичними працівниками обласного наркологічного диспансеру прочитано – 43 лекції та проведено 4498 бесід на цю тематику, 1 виступ по телебаченню та 1 виступ по радіо. 26.06.2014 року завідувач наркологічного відділення № 2 Кличко В.Б. виступила по обласному телебаченню у передачі присвяченій всесвітньому дню боротьби з наркоманією, а лікар-нарколог денного стаціонару Колеснікова І.А. в цей день виступила по обласному радіо.

В обговоренні питання приймали участь:Сапожнікова М.О., Фаюк В.В.,Макарова С.Б., Римар П.І., Середюк О.Д., Горбатенко Е.В.

По другому питанню слухали :  Виконавчого директора ВБО    «Ініціатива заради життя» Чуприну О.В. :     

  1. :Досягнення та проблеми щодо забезпечення контролю лікування осіб, хворих на ТБ (при підтримці Глобального фонду).

      Чуприна О.В. – координатор проекту соціального супроводу осіб, які звільнилися з протитуберкульозної колонії №5 , який реалізує ВБО «Ініціатива заради життя».

       Ципляк В.В. – юрист ВБО «Ініціатива заради життя».

Програма по  впровадженню стратегії безперервності лікування засуджених, звільнених з діагнозом «туберкульоз» в Миколаївській області :

проект «Туберкулёз prison NET.UA»

Фінансова та консультаційна підтримка: з 01.12.2011 року ВБФ «Коаліція ВІЛ-сервісних організацій» та Фонд Ріната Ахметова «Розвиток України», з 1.10.13 року Державна установа «Український центр контролю за соціально небезпечними хворобами Міністерства охорони здоров’я України» та ВБФ «Коаліція ВІЛ-сервісних організацій», за кошти Глобального Фонду для боротьби зі СНІДом, туберкульозом та малярією.

Термін реалізації : з 01.12.2011 року по теперішній час.

Географія проекту: Снігурівська виправна колонія №5 Миколаївської області, Миколаївська область, регіони України.

Мета проекту:  розробка і впровадження стратегії безперервності лікування засуджених, звільнених з діагнозом «туберкульоз», включаючи формування прихильності до ТБ- терапії, індивідуальний соціальний супровід; організація всеукраїнської мережі партнерських організацій.

      Задачі:

  1.       Розробити і впровадити в Миколаївській області ефективну модель роботи з засудженими, які були хворі на туберкульоз в минулому чи на даний момент.
  2.       Побудувати стійке між секторальне партнерство, як міжобласне, так і на території області, яке забезпечить безперервність лікування для звільнених  засуджених.
  3.       Підвищити рівень обізнаності та знизити ризик повторного інфікування ТБ в групі засуджених, які звільняються з місць позбавлення волі, шляхом формування у них прихильності до лікування та надання комплексної медико-соціальної та юридичної допомоги.

Кількісний звіт про заходи,  проведені ВБО «Ініціатива заради життя» в Снігурівській виправній  колонії №5 в Миколаївській  області у 2012 – 2014 рр.

Заходи

2012

2013

2014

Консультації психолога

42

44

25

Консультації соціального працівника

47

46

25

Консультації лікаря - фтизіатра

74

59

10

Консультації медичного працівника

260

177

66

Консультації юриста

53

55

27

Консультації психолога (колонії)

262

283

147

Тренінги

13

13

4

Інформаційні заняття

12

13

4

Радіо/відео лекції

150

154

77

Гігієнічні набори (мило, шампуні)

862

325

98

Гігієнічні набори (зуб. паста, зуб. щітка)

0

125

98

Станки для гоління

0

115

98

Харчові набори

59

65

34

Інформаційні матеріали

380

60

34

Кількість клієнтів, охоплених заходами

226

209

91

ВЗЯТІ НА ОБЛІК

Загальна кількість

 

м. Миколаїв

Інші міста України

2012

2013

2014

2012

2013

2014

БК+

19

34

9

12

26

4

БК-

42

55

22

35

57

6

Досягнення:

-       Засуджені обласної протитуберкульозної лікарні Снігурівської ВК №5,  регулярно мають доступ до індивідуальних та групових консультації психологів, юриста, обласного фтизіатра, лікаря інфекціоніста з метою підвищення рівня обізнаності в питаннях профілактики та лікування туберкульозу, ВІЛ/ТБ та формування прихильності до лікування в групі засуджених.

-       Засуджені, які готуються до звільнення з СВК №5, забезпечені інформаційною брошурою «Довідних допомоги», де зібрана контактна інформація про ДУ та НУО   України, які спроможні надати послуги з тимчасового проживання, реєстрації місця проживання, відновлення документів, які посвідчують особу, допомогти пройти медичне обстеження на туберкульоз та продовжити необхідне лікування, надати інформаційну допомогу та соціальний супровід, правові консультації, матеріальну допомогу звільненим та хворим на туберкульоз.

-       Мешканці міста Миколаєва та області, як мотивацію за постановку на облік в ЛПЗ громадського сектору, отримують харчові набори.

-        Завдяки комплексному підходу до вирішення стратегічних задач проектної діяльності, встановленню продуктивних робочих зв’язків із протитуберкульозними диспансерами м. Миколаєва та більшості регіонів України, обласними координаторами  проекту «Зупинимо туберкульоз в Україні»,  ефективно побудованим ланцюжкам взаємодії ВБО «Ініціатива заради життя»  із державними установами  та з громадськими організаціями  різних областей України, ми надали послуги проекту  500  особам (біля 50% від загальної чисельності засуджених Снігурівської колонії в період 01.12.11 – по теперішній час) , сприяли доведенню 321 звільнених до постановки на облік у протитуберкульозному закладі та продовженні лікування після звільнення. Це більше 64 % клієнтів нашого проекту (відсоток по м. Миколаєву та Миколаївський області складає більш ніж 90%).  

Проблеми:

-       низька мотивація і зацікавленість клієнтів до свого здоров'я та лікування, спотворене сприйняття інформації, низька поінформованість про перебіг захворювання. У засуджених дуже багато міфів, щодо туберкульозу, яким вони вірять і які заважають у сприйнятті адекватної інформації,

-       невиконання такого заходу міської Програми, як «Формування прихильності до лікування у хворих на мультирезистентний ТБ, шляхом розроблення порядку забезпечення хворих, які не переривають лікування, майновими та харчовими пайками» не дає змогу застосування широкої мотивації хворих до лікування,

-       недостатній кадровий резерв для роботи в установах виконання покарань та недостатній рівень обізнаності медичного персоналу первинної ланки основам АКСМ- стратегії.

В обговоренні питання приймали участь:Чупріна О.В., Спінул І.Д., Сапожнікова М.О., Фаюк В.В., Андрієнко М.М.

По третьому  питанню  слухали : Начальника соціального захисту населення Бондаренко С.М.:

1) Відповідно до Порядку здійснення соціального замовлення за рахунок бюджетних коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2013 р. № 324  закупівля соціальних послуг у недержавного суб’єкта, що їх надає, здійснюється за рахунок видатків місцевих бюджетів. На 2014 рік видатки на фінансування соціального замовлення не передбачені.

2) Відповідно до п.13 «Перелік, умови та порядок здійснення соціального обслуговування (надання соціальних послуг) відділенням соціальної допомоги вдома територіального центру», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2009 р. № 1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» на соціальне обслуговування у відділення соціальної допомоги вдома міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) приймаються громадяни похилого віку, інваліди, хворі (з числа одиноких осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності (мають ІІІ, ІV і V групу рухової активності) і потребують сторонньої допомоги, соціального обслуговування (надання соціальних послуг) в домашніх умовах згідно з медичним висновком.

Відділення соціальної допомоги вдома міського територіального центру не здійснює соціального обслуговування (надання соціальних послуг) громадян, які потребують цілодобового стороннього догляду.

       Станом на 01.06.2014 року на обслуговуванні у відділеннях соціальної допомоги вдома міського територіального центру соціальні послуги отримали 1827 громадян, з них 546 інвалідів.

       Для соціального обслуговування у відділеннях міського територіального центру, громадяни подають перелік документів, в тому числі медичний висновок, наданий закладом охорони здоров’я, про не здатність до самообслуговування, потребу в сторонній допомозі та догляді в домашніх умовах, у якому інформація про наявність захворювання на ВІЛ/СНІД не зазначається.

В обговоренні питання приймали участь:Бондаренко С.М., Спінул І.Д., Сапожнікова М.О., ЯблоновськаТ.О., Римар П.І., Ципляк В.В.

По четвертому  питанню заслухали : Голову Миколаївського обласного  відділення Всеукраїнської благодійної організації «рух підтримки колишніх  в’язнів» «Подолання»  - Спінула І.Д. :

В період реалізації проекту «Рука допомоги»:

- 20.02.2014р. в приміщенні Миколаївського регіонального відділення Асоціації міст України відбулася прес-конференція з презентації проекту «Рука допомоги»;

- проведено 5 робочих зустрічей за участю заступника Миколаївського міського голови, радника Миколаївського міського голови, представників благодійних організацій «Ініціатива заради життя», «Пенітенціарна ініціатива», «Віта-лайф», «Здоров’я нації», начальника  міського управління охорони здоров’я, директора департаменту праці та соціального захисту м. Миколаєва, директора Центру реінтеграції безпритульних,  виконавчого директора МРВ Асоціації міст України;

- проведено круглий стіл "Социальная мобилизация сил сообщества для борьбы с туберкулезом" з презентацією досвіду роботи Полтавської благодійної організації «Світло надії»;

- 13.03.2014 р. прийнято рішення 1.7 міської координаційної ради про вивчення досвіду Полтавської області щодо адаптації осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі, але досі не створено робочу групу та не здійснено візит до м. Полтави;

- 13.03 2014 прийнято рішення 1.6 міської координаційної ради щодо включення організації «Подолання» до  міської комплексної програми соціального захисту населення як відповідального виконавця. Рішення сесії Миколаївської міської ради не прийнято;

- підготовлено та зареєстровано запити на ім’я Миколаївського міського голови про створення пункту санобробки безпритульних, про надання нового приміщення для розташування пункту обігріву  в зимовий період 2014-2015 р., про надання права здійснювати облік та реєстрацію безпритульних громадян;

-  отримано від виконавчого комітету Миколаївської міської ради перелік вільних нежитлових приміщень для розташування пункту сандезобробки та офісу організації. Здійснено обстеження приміщень, але жодне з них не відповідає потребам організації;

- з квітня 2014 року розпочато благодійну акцію зі збору одягу та книг. Зібрано та направлено до місць позбавлення волі більше 50 кг одягу та 400 книг. Акція продовжується;

- вийшли в ефір Миколаївської облдержтелерадіокомпанії інформаційний сюжет у випуску «Телевізійних новин Миколаївщини» (20.02.14) та програма «Це вас хвилює» (04.06.14);

- 29.03.2014р. надруковано статтю «Рука помощи» в борьбе с туберкулезом» в газеті «Южная правда»;

- про діяльність організації в рамках реалізації проекту надано інформацію на сайті www.vyazni.org

В обговоренні питання приймали участь:Бондаренко С.М., Спінул І.Д., Сапожнікова М.О., Фаюк В.В., Андрієнко М.М.

По п’ятому питанню слухали керівника проекту «Здоров`я громади під контроль громадськості» Яблоновську Т.О.

Протягом лютого - червня 2014 року Всеукраїнська благодійна організації «Ініціатива заради життя», реалізуючи своє право на участь у формуванні та реалізації державної політики, здійснила громадську експертизу діяльності виконавчих органів Миколаївської  міської ради щодо забезпечення профілактики туберкульозу та лікування хворих на туберкульоз. Зазначена експертиза проведена у відповідності до Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. N 976.

Громадська експертиза здійснювалася спеціально створеною групою експертів, до якої входили члени організації та залучені експерти.

Мета громадської експертизи - оцінити діяльність виконавчих органів Миколаївської  міської ради щодо  виконання міської цільової соціальної Програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2013 – 2016 роки  (надалі -  Програма), яка затверджена рішенням міської ради від 16травня 2013 року № 28/5.

Завдання громадської експертизи:

– проаналізувати досягнення, сильні сторони, недоліки та слабкі сторони у процесі виконання Програми з огляду на її ефективність, обсяги фінансування;

– визначити найбільш проблемні питання у діяльності відповідального виконавця та учасників Програми в контексті забезпечення виконання завдань Програми;

– оцінити рівень зусиль, що вживаються на міському рівні, з точки зору їхньої ефективності та сталості, та розробити рекомендації щодо їх посилення під час виконання Програми у 2014 – 2016 роках;

– розробити відповідні експертні пропозиції та рекомендації виконавчим органам Миколаївської міської ради для прийняття ефективних управлінських рішень з урахуванням думки заінтересованої громадськості  для реалізації програми  на період 2014-2016 роки.

Напрями, за якими здійснювалася громадська експертиза, відображають структуру самої Програми та розподіляються на три основних складових:

1) управління і кадрова політика;

2) профілактичні заходи;

3) лікувально-діагностичні заходи та соціально-психологічні послуги.

При проведенні громадської експертизи застосовувалися такі методи:

– аналіз документів, звітів та іншої публічної інформації, які було отримано від виконавчих органів міської ради;

– інтерв’ю з представниками виконавців та учасників Програми.

Отримані дані були всебічно розглянуті  під час численних консультацій із заінтересованими сторонами.

Під час проведення громадської експертизи встановлено:

1. Діяльність  виконавчих органів міської ради з  протидії захворюванню на туберкульоз обумовлюється вимогами чинного законодавства України, зокрема Законами України «Про боротьбу із захворюванням на туберкульоз», «Про затвердження Загальнодержавної   цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2012-2016 роки».

Координацію діяльності міських органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських та благодійних організацій та інших установ, організацій, здійснює дорадчо-консультативний орган –  Координаційна рада з питань боротьби з наркоманією, незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, алкоголізмом, захворюваннями на СНІД та туберкульоз при виконкомі Миколаївської міської ради.

У цілому ж міжвідомчу та між секторальну координацію з реалізації державної політики протидії туберкульозу на міському рівні можна вважати задовільною.

2. Державна політика у сфері протидії туберкульозу у місті реалізується шляхом впровадження Програми, яка визначила     пріоритетні завдання та напрямки діяльності, враховуючи  складну ситуацію із захворюваністю на туберкульоз в м. Миколаєві.

Метою Програми є поліпшення епідеміологічної ситуації в напрямі зменшення загальної кількості хворих на туберкульоз, зниження рівня захворюваності та смертності від нього, ко-інфекціі (туберкульоз/ВІЛ-інфекція), темпів поширення мультирезистентного туберкульозу шляхом реалізації державної політики, що ґрунтується на принципах забезпечення загального та рівного доступу населення до якісних послуг з профілактики, діагностики та лікування туберкульозу.

Виконання Програми дасть змогу:

- знизити захворюваність на туберкульоз відповідно до 73,0 на 100 тис. населення;

- забезпечити повне одужання 70 відсотків хворих з новими випадками туберкульозу;

- знизити кількість хворих з повторним лікуванням та зменшити відсоток відривів від лікування;

- знизити на 10% рівень смертності від ВІЛ-асоційованого туберкульозу шляхом забезпечення мультидисциплінарного підходу у наданні медичної допомоги пацієнтам з туберкульозом на ВІЛ-інфекцію.

Для виконання поставлених завдань та досягнення очікуваних результатів Програмою розроблено 30 відповідних заходів.

Виконавцями Програми відповідно до паспорту програми є лікувальні заклади охорони здоров`я міста та міський протитуберкульозний диспансер. 

На епідемічну ситуацію щодо туберкульозу впливають такі різноманітні фактори, як рівень соціально-економічного розвитку та рівень життя і соціальної захищеності населення, доступність та ефективність надання населенню медичної допомоги, ступінь санітарної освіченості і культури громадян та інші. З даними фахівців Національного інституту фтизіатрії і пульмонології ім. Ф.Г.Яновського успішне подолання епідемії туберкульозу тільки на 15-20% залежить від медичної складової. Решта – від того, як вирішуються економічні та соціальні проблеми. Водночас міська Програма протидії захворюванню на туберкульоз є переважно вузькоспеціалізованою медичною програмою спрямованою на долання наслідків хвороби. До вирішення проблем туберкульозу в місті не залучені департамент праці та соціального захисту населення, управління освіти, центр соціальних служб для молоді, громадські організації, які по окремим напрямкам своєї діяльності теж ведуть роботу з профілактики туберкульозу. В Програмі не передбачається інтегрування медичних, медико-соціальних, соціально-економічних культурно-освітніх і інших заходів для забезпечення комплексного характеру протидії туберкульозу.

В цілому Програма розроблена у відповідності до Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання (наказ Мінекономіки України від 04.12.2006 № 367). Слід зазначити, що Програмою  передбачена організація контролю за її виконанням, а також наявність моніторингу та оцінки  її впровадження. Разом з тим інформація про хід реалізації Програми не була розміщена на офіційних веб-сайтах міської ради та управління охорони здоров’я.

Експертизою відзначено, що і побудова Програми містить певні недоліки. Так, у розділі 1визначено завдання про підготовку психологів та соціальних працівників з питань надання інтегрованої допомоги, а зміст заходу – «навчання фахівців з питань моніторингу»; визначено завдання – «Кількість фахівців, які пройшли навчання з питань моніторингу виконання та оцінки заходів..», а зміст заходу – «Підвищення якості виконання та оцінки заходів протидії захворюванню на туберкульоз та покращання якості лікування хворих на туберкульоз» і інші невідповідності критеріїв та заходів програми поставленим цілям.

3. Відповідно до паспорту Програми загальна її вартість становить 6762,0 тис. грн., в тому числі у 2013р. – 3542, 0 тис. грн., в 2014р. – 1060,0 тис. грн. При цьому визначено, що джерелами фінансування Програми є кошти державного,   міського та інші не ідентифіковані джерела.  За рахунок коштів міського бюджету визначено фінансування лише для 11 з 30 запланованих заходів (36,7% від загальної кількості) та по 5 заходам, або 16,7% від загальної кількості передбачено надання додаткових розрахунків. За рахунок коштів державного бюджету передбачається фінансування 3 заходів (9,9% від загальної кількості), за сприяння неурядових громадських організацій планується проведення 6 заходів  (20% від загальної кількості) та ще 5 заходів програми не потребують фінансування.

Згідно наданих документів за рахунок усіх джерел фінансування на виконання Програми у 2013 році витрачено 1610,8 тис. грн. або 35,8% від плану, у тому числі за рахунок коштів міського бюджету при плані 942 тис. грн. профінансовано 655,4тис.грн. або 69,7% від запланованих, за рахунок коштів державного бюджету профінансовано заходів на суму 893,1 тис. грн. при запланованих 3493,1 тис. грн. або 25,6% та залучено 62,3 тис. грн. інших джерел фінансування при запланованих 55,3 тис. грн. або 112,7%.

Оскільки діючим законодавством не передбачено ведення головними розпорядниками бюджетних коштів фінансової звітності у розрізі прийнятих міською радою програм встановити реальну вартість реалізації Програми і прослідкувати фактичне її фінансування у розрізі головних розпорядників бюджетних коштів та обсяги видатків не має можливості і, як наслідок, виникнення труднощів в оцінці її ефективності.

Наявна офіційна інформація про хід виконання Програми економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2011 – 2014 роки (рішення Миколаївської міської ради від 30.12.2010 № 2/8), зі змінами та доповненнями, внесеними рішеннями Миколаївської міської ради від 25.08.2011 № 8/3, від 20.12.2012 № 23/9, від 14.02.2013   № 25/16, від 17.10.2013 № 33/2, від 04.02.2014 № 37/6), Галузевої програми розвитку “Охорона здоров’я” м. Миколаєва на 2013-2017 роки, затвердженої рішення Миколаївської міської ради від 22.11.2012 № 22/4 також не містить інформацію щодо показників виконання міського бюджету у 2013 році в частині фактичного фінансування заходів Програми. Все це дає підстави для виникнення труднощів в оцінці її ефективності.

4. З точки зору ступеня досягнення запланованої мети Програми, слід визначити, що протягом 2013року та першого кварталу поточного року спостерігаються окремі покращення в епідемічній ситуації із туберкульозом: показник захворюваності на туберкульоз знизився з 76,5 на 100 тис. населення в 2012 році до 70.2 на 100 тис. населення у 2013 році, повне одужання хворих з новими випадками туберкульозу склало 75%, а рівень смертності від ВІЛ-асоційованого туберкульозу складає 12,8 (55осіб) проти 15,3 (66 осіб) в 2012 році.

Показник захворюваності серед дітей становить 5,6 на 100 тис. дитячого населення, в 2012р. – 6,4 на 100 тис. дитячого населення. Показник захворюваності серед підлітків  становить 38,2 на 100 тис. дитячого населення, в 2012р.  - 33,1 на 100 тис. нас. За 2013 рік виявлено 301 хворий на туберкульоз (2012р. – 330 хворих), з туберкульозом легень - 258      (2012р. – 285), з бактеріовиділенням - 164 (2012р.-142), з деструкцією - 105 (2012р. – 113). За період 2013 року на туберкульоз захворіло 2 дитини (2012р. – 4) та 5 підлітка        (2012р. – 5).

В той же час відмічається збільшення захворюваності на туберкульоз серед ВІЛ-інфікованих:  вперше за 2013 рік виявлено з ВІЛ-асоційованим туберкульозом 91 особа, що становить 30,2% від всіх вперше виявлених (2012р. – 86 осіб, або 26,1%).

Ефективність по когортному аналізу складає 58,5% (вилікування вперше виявлених хворих) в зв’язку із збільшенням кількості хворих на на мультрезистентний туберкульоз у порівнянні із 2012 роком на 74% (2012р. – 47 осіб, 2013р. – 183 особи).

Явно недостатньо проведено туберкулінодіагностики серед дітей: у 2013 році підлягало туберкуліновим пробам  50771 дитина та 1402 підлітка,  зроблено – 18516 дитині, що складає 36,5% (2012р. - 71,7%) та 1023 підліткам, що складає 73,0%  (2012р. - 71,0%). Таке положення, згідно наданого міським управлінням охорони здоров’я звіту від 26.06.2014р., пояснюється тим, що медичними установами міста в 2013 році зазначена вакцина була закуплена на загальну суму 152,7 тис. грн. (42,2% від запланованих), але згідно до наказу Держслужби з лікарських засобів була направлена на карантин.

Протягом часу проведення експертизи нам не вдалося встановити контрольну чисельність в місті таких груп ризику, як бездомні та прибулі з місць позбавлення волі. Ні правоохоронні, ні соціальні установи не ведуть такої статистики. Тому ЦПСМД готують звіти про кількість таких осіб та відсоток обстежених вихорячи із кількості звернень таких осіб до медичної установи.

5. У контексті досягнення очікуваних результатів реалізації Програми слід зазначити таке:

  •       в місті розроблені та затверджені локальні протоколи з чітким розмежуванням обов’язків по виявленню та наданню протитуберкульозної допомоги населенню між фтизіатрами та лікарями ЛПЗ (наказ УОЗ ММР від 16.07.13 № 400-Л/1 «Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при туберкульозі», який доведено до відома усіх ЛПЗ міста;
  •       укомплектування лікарями фтизіатрами – 74,7%  (план – 18,75 ставки, факт – 14 ставок);
  •       надання фтизіатричної допомоги здійснюється за дільничним принципом, відповідальними за виконання програми в лікувальних закладах є заступники головних лікарів з лікувальної справи ЛПЗ та завідуючі поліклінік лікарень. У 2013 році 24 лікаря або 88,9% від запланованих пройшли навчання на базі МПТД;
  •       кількість лікарів первинної ланки, які пройшли навчання з питань профілактики, діагностики та лікування туберкульозу у 2013 році склала 130 лікарів;
  •       фахівці з питань моніторингу та оцінки заходів навчання у 2013році не проходили (за Програмою 5 осіб);
  •       не виконані заходи програми щодо доукомплектування обладнанням МПДТ стаціонарним флюорографом, пересувним флюорографом, УЗД, ЕКГ, спірографом  на загальну суму 2600 тис. грн. , які передбачалось здійснити за рахунок коштів Держбюджету;
  •       навчання з впровадження Стандарту інфекційного контролю пройшли 4 лікаря з запланованих 16 осіб, або 25%;
  •       не функціонує міський центр моніторингу та оцінки впровадження заходів програми. Питання захворюваності на туберкульоз знаходиться на контролі в УОЗ ММР, заслуховується на оперативних та селекторних нарадах, медичних колегіях згідно затверджених планів. Збір інформації на ці наради від усіх ЛПЗ міста та МПТД здійснюється Міським інформаційно-аналітичним центром медичної статистики;
  •       за рахунок коштів фонду Р.Ахметова «Розвиток України» для впровадження електронного реєстру в МПТД придбано комп’ютер, який підключено до мережі Інтернет;
  •       в місті не розроблений порядок забезпечення хворих, які не переривають лікування майновими та харчовими пайками. За інформацією Департаменту праці та соціального захисту населення така допомога виконавчими органами не надається;
  •       видатки на патогенетичне лікування хворих на туберкульоз профінансовано не в повному обсязі – на 20%.

На рівні координаційної ради при виконкомі Миколаївської міської ради існує міжвідомча співпраця органів місцевого самоврядування і громадського сектору. Керівники органів місцевого самоврядування демонструють розуміння і визнають роль інститутів громадянського суспільства, а неурядові організації, які працюють в сфері протидії туберкульозу, визнають важливість і необхідність тісної співпраці із органами місцевого самоврядування у виконанні Програми. Проте неурядові організації не є виконавцями міської Програми, хоча активно працюють над реалізацією програм профілактики туберкульозу серед різних груп ризику, підтриманих Глобальним фондом. Не запроваджується і механізм соціального замовлення на надання соціальних послуг громадським сектором, як механізм розвитку громадського суспільства і площина взаємодії органів місцевого самоврядування і громадського сектору.       

На основі отриманих результатів  громадської експертизи роботи виконавчих органів Миколаївської міської ради щодо забезпечення профілактики туберкульозу та лікування хворих на туберкульоз пропонується:

1.  Шляхом проведення широких консультацій із громадськістю доопрацювати міську цільову соціальну Програму протидії захворюванню на туберкульоз на 2013 – 2016 роки, додавши до неї компонент АКСМ-стратегії. При цьому дотримуватися відповідних вимог Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від  3 листопада 2010 року № 996.

2. При доопрацюванні заходів Програми звернути увагу на важливість узгодження цілі, завдань та очікуваних результатів. При визначені очікуваних результатів чітко визначити кількісні показники.

3. При розгляді міською радою питання про виконання бюджету за підсумками 9 місяців поточного року, вишукати можливість виділення додаткових коштів на фінансування Програми у 2014 році.

4. Передбачити на офіційному веб-сайті управління охорони здоров’я розміщення оперативної інформації про основні показники  виконання Програми. Крім того, здійснювати із залученням інститутів громадянського суспільства  щорічне оцінювання стану реалізації  Програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2013 – 2016 роки з оприлюдненням звіту на офіційному веб-сайті управління охорони здоров’я та Миколаївської міської ради.

5. Запровадити механізм соціального замовлення на соціальні послуги з профілактики, туберкульозу, що надаються недержавними суб’єктами, за рахунок бюджетних коштів.

В обговоренні питання приймали участь:Яблоновська Т.О.,, Сапожнікова М.О., Фаюк В.В.

 ВИРІШИЛА:

1.По першому питанню:

1.1. Начальнику служби у справах дітей центрального району Бакаловій Н.В.:

1.1.1 Розглянути випадок із малозабезпеченої сім`ї Калашникових та доповісти про вирішене питання щодо підлітка Калашникова К.К., 1996 року народження заступнику міського голови Сапожніковій М.О.

Термін:  до 20 серпня 2014р.

1.2. Директору Миколаївського міського центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Концуренко Т.С. та міському позаштатному наркологу Павловій О.А.:

1.2.1 Скласти спільний опитувальник для дітей загально освітніх шкіл, щодо можливого виявлення або схильні до вживання наркотиків та алкоголю.

Термін:  ІІІ- квартал 2014 р.

1.2.2 Проаналізувати результати анонімного анкетування учнів загальноосвітніх навчальних закладів Миколаївської області та м. Миколаєва з проблем вживання алкоголю, наркотиків та тютюнопаління, визначити можливість та шляхи використання отриманих результатів в практичній роботі з учнями «групи ризику» та їх батьками.

Термін:  до 31 грудня 2014 р.

1.3. Директору Миколаївського міського центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Концуренко Т.С.:

1.3.1Узагальнити інформацію за анкетуванням та надати узагальнену інформацію до міської координаційної ради з пропозиціями щодо подальшої роботи.

Термін:  до 31 грудня 2014 р.

1.3.2 Проаналізувати результати анонімного анкетування учнів загальноосвітніх навчальних закладів Миколаївської області та м.Миколаєва з проблем вживання алкоголю, наркотиків та тютюнопаління, визначити можливість та шляхи використання отриманих результатів в практичній роботі з учнями «групи ризику» та їх батьками.

Термін:  до 31 грудня 2014 р.

1.4. Заступнику начальника управління освіти - Макаровій С.Б.:

1.4.1 Провести анкетуванням у загально освітніх шкіл, щодо можливого виявлення або схильності  до вживання наркотиків та алкоголю, не менше 50% учнів за даною анкетою.

Термін:  до 31 грудня 2014 р.

1.4.2 Провести аналіз використання методичного посібника, розробленого правлінням Миколаївського обласного  благодійного фонду боротьби з туберкульозом  Віта – Лайт”. Та надати пропозиції щодо його вдосконалення а якщо в цьому немає потреби то запланувати проведення занять у позакласній роботі за рекомендаціями цього посібника.

Термін:  до 31 грудня 2014 р.

1.4.3. Покращити роботу з батьками учнів, що зловживають алкоголем, тютюнопалінням чи наркотичними засобами щодо добровільного відвідування ними разом зі своїми дітьми підліткового лікаря-нарколога.

Термін:  до 31 грудня 2014 р.

2. По другому питанню:

2.1. Директору департаменту праці і соціального захисту населення Бондаренку С. М. на виконання міської комплексної програми соціального захисту населення №12/12 від 23.12.2011р. в питаннях адаптації осіб, що звільнилися з місць позбавлення волі:

2.1.1  Зібрати інформацію з регіональних неурядових організацій, які працюють з категорією уразливих груп населення та яких торкнулася проблема туберкульозу.

Термін:  ІІІ- IV квартал 2014 р.

2.1.2. Лобіювати внесення пропозицій про сучасні  засоби мотивування  осіб,  хворих на ТБ+  за рахунок місцевого бюджету ( соц. виплати, харчові набори ) тощо до міської цільової соціальної Програми протидії захворюванню на туберкульоз  на 2013-2016 роки .

Термін:  ІІІ- IV квартал 2014 р.

2.2.Начальнику УОЗ Миколаївської міської ради Дергуновій Л.Ю.

2.2.1 Ініціювати внесення в програму як виконавців: управління внутрішніх справ м. Миколаєва, департаменту праці і соціального захисту населення м. Миколаєва та неурядових ВІЛ сервісних організацій,  для виконання  міської цільової соціальної Програми протидії захворюванню на туберкульоз  на 2013-2016 роки з  питання сервісу, який надається особам  вразливим на туберкульоз в місті Миколаєві, та надавати інформацію до лікувально-профілактичних закладів м. Миколаєва.

Термін:  ІІІ- IV квартал 2014 р.

2.3.Виконавчому директору   ВБО «Ініціатива заради життя»  Чуприній О.В., за узгодженням з управлінням охорони здоров'я Миколаївської міської ради:

2.3.1Організувати та провести 1 тренінг для  15 медичних працівників первинної ланки  та членів координаційної ради з основ АКСМ- стратегії з метою удосконалення  ТБ- сервісу в місті.

                                                                              Термін:  ІІІ - IV квартал 2014 р.

2.3.3.   Активно використовувати сучасні методи (семінари, тренінги, індивідуальні консультації із залученням «дружніх» лікарів) для підвищення інформованості та мотивації засуджених  до продовження лікування в ЛПЗ громадського сектору, формування у них безпечної поведінки.

Термін:  постійно

3.По третьому питанню:

3.1. Директору департаменту праці та соціального захисту населення Бондаренко С. М.:

3.1.1 Підготувати інформацію з пропозицією щодо подальшої співпраці державних структур та неурядових організацій щодо соціального замовлення, відповідно до рекомендацій Міністерства соціального захисту населення.

Термін:  До 15 вересня 2014 р.

3.2. Неурядовим організаціям м. Миколаєва які працюють з категорією уразливих груп населення:

3.2.1 Підготувати інформацію щодо подальшої роботи проведення у другому півріччі 2014 року, заходів в м. Миколаєві які потребують подальшої підтримки з місцевого бюджету.

                                                                                          Термін:  До 15 вересня 2014 р.

3.3 Директору департаменту праці та соціального захисту населення Бондаренко С. М., Директору Миколаївського міського центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді Концуренко Т.С., Начальнику УГБ УМВС України в Миколаївській області полковнику Ткачук А.В., першому заступнику начальника управління - начальнику слідчого управління при УМВС України в Миколаївській області полковнику Мірошниченко О.Д. , Уповноваженому УМВС України в Миколаївській області по захисту прав уразливих груп населення Добриднік Т.В., Голові правління Миколаївської асоціації геїв,лесбіянок та бісексуалів «Ліга» Альохіну О.М.:

3.3.1. Провести цикл тренінгових занять з представниками уразливих груп, на тему: «Дотримання норм права до представників уразливих верств населення щодо ВІЛ-інфекції та ТБЦ. «Толерантність та етичності норми держслужбовця».

        Відповідальними за проведення тренінгових занять призначити - Уповноваженого УМВС України в Миколаївській області по захисту прав уразливих груп населення Добриднік Т.В., Голову правління Миколаївської асоціації геїв,лесбіянок та бісексуалів «Ліга» Альохіна О.М.

Термін:  Жовтень - листопад  2014 р.

4.По четвертому питанню:

4.1. Директору департаменту праці і соціального захисту населення Бондаренку С. М.:

4.1.1  Вивчити пропозиції голови Миколаївського обласного  відділення Всеукраїнської благодійної організації «рух підтримки колишніх  в’язнів» «Подолання»  - Спінула І.Д.  та надати інформацію щодо прийняття рішення міської координаційної ради з цього питання:.

Термін:  ІІІ- IV квартал 2014 р.

5. По п’ятому питанню:

5.1. Робочій групі (створеній розпорядженням міського голови) для розробки проекту рішення міської ради «Про внесення змін та доповнень до рішення міської ради від 16.05.2013 № 28/5 «Про затвердження міської цільової соціальної  Програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2013 - 2016 роки»:

5.1.1 шляхом проведення широких консультацій із громадськістю доопрацювати міську цільову соціальну Програму протидії захворюванню на туберкульоз на 2013 – 2016 роки, додавши до неї компонент АКСМ-стратегії. При цьому дотримуватися відповідних вимог Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від  3 листопада 2010 року № 996;

5.1.2. при доопрацюванні заходів Програми звернути увагу на важливість узгодження цілей, завдань та очікуваних результатів. Під час планування очікуваних результатів чітко визначити їх кількісні показники;

5.1.3 надати напрацьовані матеріали до управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради до кінця вересня поточного року.

                                                                                                        Термін:  ІІІ квартал 2014р.

5.2. Начальнику управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради Дергуновій Л.Ю.:

5.2.1. Розміщувати на офіційному веб-сайті управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради інформацію про основні показники рівня захворюваності та поширеності туберкульозу та здійснювати із залученням інститутів громадянського суспільства  щорічне оцінювання стану реалізації  Програми протидії захворюванню на туберкульоз.

                                                                                                   Термін:  ІІІ- IV квартал 2014р.

5.3. Неурядовим та громадським організаціям – членам координаційної ради з питань боротьби з наркоманією,  незаконним обігом наркотичних засобів , психотропних речовин і прекурсорів, алкоголізмом, захворюванням на СНІД та туберкульоз при виконкомі Миколаївської  міської ради:

5.3.1. Надати управлінню охорони здоров’я Миколаївської міської ради пропозиції щодо внесення змін або доповнень до міської цільової соціальної  Програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2013 - 2016 роки, затвердженої рішенням міської ради від 16.05.2013 № 28/5 на електрону адресу: //Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її./">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; //Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її./">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

                                                                                                Термін: до 1 серпня 2014р.

Проголосували : одноголосно

Секретар Координаційної ради                                                  В.В. Шкляров

            

bann comin

Гаряча лінія УОЗ Миколаєва

tel

8(0512) 37-32-28
Черговий по УОЗ

8(0512) 50-13-02
Цілодобові консультації населенню міста з питань медичної допомоги надає старший черговий лікар зміни швидкої медичної допомоги

8(0512) 37-11-63
Телефон довіри УОЗ м. Миколаєва
щоденно (понеділок-п'ятниця) з 8:30-17:00

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Нове на сайті

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com